آمبولیزاسیون شریان رحمی

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 9 مرداد 1398 در ساعت 56 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آمبولیزاسیون شریان رحمی یکی از روش های موثر برای درمان فیبروم رحمی  است که اخیرا بسیار مورد توجه پزشکان و محققان قرار گرفته است. در این روش برای درمان فیبروم رحمی ترکیب های دانه شکلی از راه لوله ها منعطف به درون شریان های سرخرگ که فیبروم را تغذیه می کند هدایت می شود و بنابراین رگ هایی که فیروم را تغذیه می کنند مسدود می شوند و به این ترتیب فیبروم ها دیگر تغذیه نمی شوند.

برای انجام آمبولیزاسیون شریان رحمی نیازی به بستری طولانی مدت نیست و پس از انجام آمبولیزاسیون شریان رحمی می توانید پس از چند ساعت از بیمارستان به منزل بروید. در صدی حدود 90 درصد از بانوان که از این روش برای درمان آن ها استفاده شده است از روش درمانی خود راضی بوده اند و بیماری آن ها رو به بهبود رفته است.

برای انجام آمبولیزاسیون شریان رحمی استفاده  از MRI بهترین راه برای انتخاب بیمار برای استفاده از این روش می باشد. با استفاده از MRI مشخص می شود که رگ های تغذیه کننده فیبروم کدام است و راه شریانی کدام یک از آن ها باید بسته شود.

نحوه آمبولیزاسیون شریان رحمی

روز قبل از آمبولیزاسیون شریان رحمی باید آزمایشات لازم بر روی بیمار انجام شود و در روزی که قرار است آمبولیزاسیون شریان رحمی انجام شود بیمار باید به صورت ناشتا به بخش آنژیو گرافی بیمارستان مراجعه نماید. پس از این که مدارک بیمار مورد تایید قرار گرفت بیمار به اتاق عمل رفته و بیهوشی موضعی بر روی وی انجام می شود و سپس طی مراحلی آمبولیزاسیون شریان رحمی بر روی بیمار انجام می شود.

مزایای آمبولیزاسیون شریان رحمی

موضعی بودن بیهوشی، عدم  ایجاد برش بر روی بدن به جز روزنه ای کوچک، بر گشت به زندگی طبیعی پس از مدت زمان کم پس از عمل، و میزان کم از دست رفتن خون نسبت به جراحی از مزایای آمبولیزاسیون شریان رحمی می باشد

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
آمبولیزاسیون شریان رحمی

آمبولیزاسیون شریان رحمی

آمبولیزاسیون شریان رحمی یکی از روش های موثر برای درمان فیبروم رحمی  است که اخیرا بسیار مور ...