آمبولیزاسیون چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 9 مرداد 1398 در ساعت 33 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه پزشکان از چندین روش مختلف برای درمان فیبروم رحم استفاده میکنند که یکی از این روش ها آمبولیزاسیون است. اما شاید برای بسیاری از شما این سوال مطرح شده باشد که آمبولیزاسیون چیست؟ آمبولیزاسیون نوعی روش تهاجمی برای درمان فیبروم رحم است و در این روش خونرسانی به شریان فیبروم با استفاده از لوله های باریک کند میشود. به طور کلی هدف از آمبولیزاسیون قطع خونرسانی به فیبروم رحمی میباشد تا به مرور این توده خوش خیم خشک شده و از بین برود.در ادامه مطلب آمبولیزاسیون چیست به نحوه انجام آن خواهیم پرداخت.

مراحل انجام آمبولیزاسیون چیست؟

اولین مرحله برای انجام آمبولیزاسیون بی حسی میباشد. از چندین ماده ترکیبی برای بی حس کردن استفاده میشود که البته این بی حسی منجر به از دست دادن هوشیاری کامل فرد نمیشود و تنها در کمتر کردن درد موثر خواهد بود.

بعد از انجام بی حسی نوبت به مرحله دوم یعنی دسترسی به عروق خونی میرسد. پزشک برای دسترسی به عروق خونی برش کوچکی را بر روی ناحیه فمور ایجاد میکند. سپس پزشک کاتتری را به سمت شریان هدایت میکند که تعداد این شریان ها میتواند یک و یا دو شریان رحمی باشد. به طور کلی و معمول پزشک با یک برش خواهد توانست به هر دو شریان دسترسی پیدا کند.

مرحله سوم که بعد از برش انجام میشود مربوط به تزریق در داخل شریان ها میشود. مایع مخصوص یا همان مایع کنتراست توسط پزشک به سمت شریان رحمی تزریق میشود و بدین ترتیب مسیر حرکت مایع بر روی مانیتور فلوروسکوپ روشن تر از سایر نقاط میشود. بعد از آن تزریق مواد ژلاتینی و یا پلاستیکی انجام میشود که این مواد توسط خون حمل شده و در نهایت انسداد عروق صورت میگیرد. تا اینجا به خوبی پی بردید که آمبولیزاسیون چیست و در ادامه مطلب نیز قصد داریم تا از ویژگی های این روش درمانی برای شما مطالبی را ارائه دهیم.

ویژگی های آمبولیزاسیون چیست؟

همانطور که در قسمت مراحل انجام آمبولیزاسیون به آن اشاره شد از بیهوشی موضعی برای انجام عمل استفاده میشود که همین موضوع یک ویژگی محسوب میشود. بسیاری از خانم ها به دلایلی حاضر به بیهوشی کامل برای انجام عمل نیستند و به همین دلیل روش آمبولیزاسیون برای این دسته از خانمها میتواند خوشایند باشد.

برش انجام شده برای عمل آمبولیزاسیون تنها یک خراش را بر روی پوست بوجود می آورد که البته این خراش نیز در مدت کوتاهی التیام می یابد.

دوران نقاهتی که بعد از عمل آمبولیزاسیون در نظر گرفته میشود بسیار کوتاه است و مانند دیگر جراحی ها نیاز به استراحت طولانی مدت برای بیمار وجود نخواهد داشت. بعد از مدت کوتاهی استراحت که البته این مدت بسته به نظر پزشک متغیر خواهد بود بیمار میتواند فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرد.

بیمار در این روش درمانی بر خلاف سایر روش ها خون بسیار کمی را در حین عمل از دست خواهد داد. در عمل های جراحی میزان خونی که فرد از دست میدهد بسیار زیاد است که ممکن است باعث ایجاد ضعف و مشکلات دیگری در او شود.

بیشتر بیمارانی که با روش آمبولیزاسیون تحت درمان قرار گرفته اند از نتیجه درمان خود رضایت داشته اند. امکان بازگشت بیماری پس از عمل آمبولیزاسیون بسیار ضعیف است و احتمال بسیار کمی وجود دارد که توده مجددا رشد کند.

برای درمان فیبروم رحم به شیوه آمبولیزاسیون میتوانید با دکتر قناعتی از پزشکان با تجربه و با سابقه طولانی در درمان امراض رحمی تماس حاصل نموده تا پس از دریافت مشاوره نسبت به درمان مراحل لازم را طی نمایید.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
آمبولیزاسیون چیست؟

آمبولیزاسیون چیست؟

امروزه پزشکان از چندین روش مختلف برای درمان فیبروم رحم استفاده میکنند که یکی از این روش ها آمبولیزاس ...
درباره رحم بانوان

درباره رحم بانوان

در این مطلب قصد داریم تا درباره رحم بانوان مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم و شما را با این اندام ز ...