درباره رحم بانوان

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 9 مرداد 1398 در ساعت 40 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مطلب قصد داریم تا درباره رحم بانوان مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم و شما را با این اندام زنانه بیشتر آشنا کنیم. رحم اندامی زنانه است که جنین در آن بوجود آمده و رشد میکند تا آنکه زمان زایمان فرا برسد. نکته جالب درباره رحم بانوان این است که این اندام زنانه از قوی ترین عضلات برخوردار است. همین عضلات هستند که در هنگام زایمان منقبض شده و باعث میشوند تا نوزاد از رحم خارج شود. البته درد  زیاد خانم ها به هنگام زایمان نیز به دلیل انقباض همین عضلات میباشد. وزن رحم بانوان در حدود ۷۰ گرم است و جایگاه آن نیز در قسمت تحتانی لگن میباشد.درباره رحم زنان باید بگوییم که از سه قسمت مختلف تشکیل شده است که این بخش ها عبارتند از فوندوس، جسم رحم و گردن رحم. فوندوس به بخشی از رحم گفته میشود که بالاتر از لوله های رحمی قرار دارد. قسمت بعدی جسم رحم میباشد که این بخش مابین فوندوس و ایسموس قرار دارد. گردن رحم نیز یک بخش دوکی شکل میباشد که به واژن متصل شده است. تا به اینجا درباره رحم بانوان یک شناخت کلی پیدا کردیم و در ادامه نیز قصد داریم تا به برخی از مشکلات و ناراحتی های رحمی بپردازیم که متاسفانه برخی از بانوان کشور ما را نیز درگیر خود کرده است.

مشکلات رحم بانوان

از مهمترین مشکلات رحم بانوان باید به توده های خوش خیم و بد خیم رحمی اشاره نمود. هر یک از توده های خوش خیم و بد خیم رحمی خود به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند. از انواع توده های خوش خیم رحمی باید به پولیپ آندومتر، هیپرپلازی آندومتر، فیبروم های رحمی، ادنومیوز و دیگر مشکلات اشاره نمود. توده های بد خیم رحمی نیز از توده های مهاجم محسوب میشوند و میتوانند علاوه بر رحم به دیگر اعضای مجاور با رحم نیز آسیب هایی را وارد کنند. توده های بد خیم رحمی در صورت رشد میتوانند به سرطان رحم تبدیل شوند.

مشکلاتی که درباره رحم بانوان به آنها اشاره شد به مشکلات حاد گفته میشود که بعد ها در بانوان بوجود می آید. اما برخی مشکلات نیز هستند که بصورت مادرزادی در بانوان وجود دارند و به آنها ناهنجاری های مادرزادی رحم گفته میشود. ناهنجاری های رحم بانوان میتواند مشکلاتی از جمله سقط و همچنین ناباروری را بوجود آورد.

اما مشکل دیگری که زنان ممکن است در بزرگسالی آنرا تجربه کنند افتادگی رحم میباشد. این مشکلات بیشتر به دلیل ورزش نکردن، زایمان سخت و همچنین چاقی بوجود آیند. مشکل افتاگی رحم را نمیتوان به عنوان یک مشکلات حاد و اورژانسی تلقی کرد اما نباید به سادگی از کنار آن گذشت و نادیده گرفت.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
آمبولیزاسیون چیست؟

آمبولیزاسیون چیست؟

امروزه پزشکان از چندین روش مختلف برای درمان فیبروم رحم استفاده میکنند که یکی از این روش ها آمبولیزاس ...
درباره رحم بانوان

درباره رحم بانوان

در این مطلب قصد داریم تا درباره رحم بانوان مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم و شما را با این اندام ز ...