آمبولیزاسیون فیبروم رحم

به بافت عضلانی رحم که بصورت غیر طبیعی رشد کرده و سپس به صورت یک توده در می آید فیبروم گفته میشود. البته این فیبروم ها میتوانند در مناطق مختلفی از بدن به رشد خود ادامه دهند اما رحم از مناطقی است که بیشترین رشد فیبروم را به خود اختصاص داده است. ممکن است تعداد زیادی از فیبروم در رحم رشد کند که در برخی موارد تعداد آنها به ۱۰ عدد هم میرسد. یکی از روش های جدیدی که برای درمان فیبروم رحم ابداع شده است آمبولیزاسیون میباشد. آمبولیزاسیون فیبروم رحم از روش های درمانی نوین محسوب میشود که در چند سال اخیر مورد توجه ویژه پزشکان قرار گرفته است. در روش درمانی آمبولیزاسیون فیبروم رحم چندین ماده با یکدیگر ترکیب میشوند که این ترکیبات میتوانند از خون رسانی به عروق خون رسان جلوگیری کنند. با قطع خون رسانی به فیبروم به مرور این توده غیر فعال شده و یا به اصلاح نکروز میکند. طبق آمار ۹۰ درصد افرادی که با روش آمبولیزاسیون فیبروم رحم تحت درمان قرار گرفته اند تا حد زیادی بهبود یافته اند  و از روش های درمانی تاثیر گذار محسوب میشود. آمبولیزاسیون فیبروم رحم مزیت های زیادی را ایجاد میکند که در ادامه با این مزیت ها آشنا خواهیم شد.

مزیت های آمبولیزاسیون فیبروم رحم

از مزیت های آمبولیزاسیون فیبروم رحم عدم نیاز به بیهوشی میباشد. برای انجام این عمل هیچگونه نیازی به بیهوشی نیست و از تداخل کمی نیز نسبت به جراحی برخوردار است.

 بعد از انجام آمبولیزاسیون فیبروم رحم بیمار در مدت زمان کوتاهی میتواند به زندگی روزمره و عادی خود بازگردد و دوران نقاهت چندان طولانی نخواهد بود.

 در روش های درمانی که با جراحی همراه است همواره میزان خونریزی زیاد میباشد اما با روش درمانی آمبولیزاسیون فیبروم رحم میزان خونریزی به حداقل خود خواهد رسید.

از دیگر مزیت های درمان به روش آمبولیزاسیون فیبروم رحم درصد عود کمتر برای بیمار میباشد. پس از درمان با این روش درصد عود به کمترین حد خود خواهد رسید.

اما در چه مواردی آمبولیزاسیون فیبروم رحم به بیمار توصیه میشود؟

 برخی از فیبروم ها به حدی رشد میکنند که باعث خونریزی شدید میشوند که از این رو پیشنهاد میشود تا از روش آمبولیزاسیون فیبروم رحم برای برای درمان استفاده شود.

 اگر بیمار در ناحیه مثانه و مقعد احساس درد و ناراحتی کند بهتر است تا برای درمان به روش آمبولیزاسیون فیبروم رحم اقدام نماید.

در برخی از روش های درمانی ممکن است پزشک مجبور به خارج کردن رحم بیمار شود که این مسئله برای بسیاری از خانم ها قابل قبول نیست. در صورتی که بیمار تمایل به عدم خارج کردن رحم داشته باشد باید از روش آمبولیزاسیون فیبروم رحم کمک بگیرد.

اگر بیمار دیگر تمایلی به بارداری نداشته باشد میتواند از آمبولیزاسیون فیبروم رحم برای درمان بهره مند شود.

بیمار قبل از انجام آمبولیزاسیون فیبروم رحم باید از آمادگی هایی برخوردار باشد که این آمادگی ها به شرح زیر میباشند

بیمار قبل از انجام عمل آمبولیزاسیون فیبروم رحم باید به مدت ۶ ساعت ناشتا باشد.

همراه داشتن کلیه مدارک و آزمایشات الزامی است زیرا پزشک معالج نسبت به مدارک و مستندات آمبولیزاسیون فیبروم رحم را انجام خواهد داد.

یکی از آزمایشاتی که برای آمبولیزاسیون فیبروم رحم بسیار ضروری است و بیمار باید با خود همراه داشته باشد آزمایش انعقاد خون است.

وجود همراه نیز برای انجام کلیه امور مربوط به بیمار ضروری نمیباشد اما توصیه میشود تا بیمار یک نفر را با خود برای انجام کارهای اداری و دیگر امور همراه خود داشته باشد.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :